Servis

Auto dijagnostika

Skoro svako vozilo danas ima ugrađen neki elektronski sistem koji zahteva kompjutersko pronalaženje greške ili kvara na automobilu. Prilikom nastanka kvara elektronski sistem pamti informaciju kao grešku, i povezivanjem vašeg automobila na dijagnostički uređaj, naš serviser ce imati tačnu informaciju o kvaru.

Ovaj uređaj omogućava čitanje memorijskih grešaka i osnovna podešavanja na sistemima za ubrizgavanje i paljenje kod svih bezninskih i dizel motora, instrument tablama, klima uredjajima, automatskim tip tronic menjačima, ABS sistemu, vazdusnim jastucima i ostalim elekstronskim uređajima. Omogućene su i druge funkcije kao što su adaptacija novih delova resetovanje servisnih intervala…

U mogućnosti smo da vam ponudimo najsavremeniju auto dijagnostiku pomoću najnovijeg dijagnostičkog uredjaja Bosch KTS 540 koji je namenjen svim putničkim vozilima. Za samo par minuta jednostavnom bluetooth vezom sa računarom na vašem automobilu možemo pronaći kvar ili grešku.

Takođe  na posedujemo Renault klip i Peugeot / Citroen Lexia originalne dijagnostičke uređaje…


Auto klime

Danas, svako vozilo, kao deo standardne opreme, poseduje auto klimu. Da li ste razmišljali o tome, kako bi se osećali u saobraćajnoj gužvi na +35ºc, bez (ispravne) auto klime u vašem vozilu? Neugodna, ali česta situacija! Većina o tome razmišlja, tek kad im se dogodi.

Ispravnost auto klime na vašem vozilu, zahteva njeno redovno održavanje.

U redovan servis auto klime spada zamena freona, kao i ulja u kompresoru. U našem servisu, ova usluga se vrši mašinski. Posedujemo mašinu za auto klime, prilagođenu za vozila koja koriste freon R-134 (uglavnom sva vozila proizvedena posle 1995. god). Nakon izvršene zamene freona i ulja, vrši se provera sistema vaše auto klime, u cilju pronalaženja potencijalnih mesta ‘curenja’ freona. Punjenje freonom vrši se samo u slučaju kada je sistem u potpunosti ispravan.

Takođe vršimo otklanjanje svih eventualnih kvarova i zamenu svih delova auto klime.

Servis auto klime se preporučuje na svake dve godine, za vozila stara do pet, i svake godine za vozila veće starosti. U svakom slučaju, dobro je, pred početak perioda vrućina, proveriti stanje freona.

Redovnim održavanjem auto klime, omogućava se njen ispravan rad, što podrazumeva čist i svež vazduh u kabini. Takođe, zamenom ulja u kompresoru, sprečavaju se kvarovi većih razmera.


Centriranje trapa

Centriranje (reglaža) trapa na vašem vozilu je neophodna kako zbog vaše sigurnosti, udobnosti vožnje, tako i zbog vaših pneumatika. Podešavanjem trapa na fabricke mere se postiže stabilnost i racionalna potrošnja pneumatika kao i goriva.

Pojava istrošenosti gazeće površine pneumatika može da ukazuje na dotrajalost pneumatika, na neodgovarajući pritisak u pneumatiku, na neodgovarajuću geometriju točka, na loše centriranje trapa ili na neizbalansiranost točka. Svaka od ovih pojava zahteva hitno preduzimanje korektivnih mera radi obezbeđenja aktivne bezbednosti vozila.

Kompjutersko centriranje trapa je baziran na geometrijskoj voznoj osi. Pomoću preglednih grafika operater upoređuje aktuelne i referentne vrednosti.

Aparat za centriranje trapa koristi savremeni integrisani video sistem kamera pomoću kojih pravi matematički model vozila, određuje položaj svakog točka u trodimenzionalnom prostoru i izračunava vrednosti trapa nezavisno u odnosu na osu rotacije.

Kompjutersko centriranje trapa se preporučuje nakon bilo kakvog rada na trapu kao sto je zamena opruga (koje uvek treba menjati u paru), amortizera, spona, oscilirajućih ramena, letve volana.


Mehanika

Auto mehanikom se bavimo još od 2009. godine, ali smatramo da višegodišnje iskustvo ne predstavlja najbitniji faktor za uspešno bavljenje ovim poslom. U skladu sa razvojem auto industrije i čestu pojavu novih modela automobila, veliku pažnju posvećujemo ulaganju u tehničku opremljenost servisa i nadogradnju znanja naših zaposlenih.

Ipak, ono što možemo reći na osnovu iskustva, da je često za ispravnost vozila najbitnije REDOVNO održavanje. Pod tim podrazumevamo:

  • zamenu filtera i ulja, na preporučenoj kilometraži (najčešće 10.000km)
  • redovnu proveru tečnosti (antifriz, koč.tečnost, ulje u menjaču…)
  • provera kočionog sistema (zamena potrošenih disk pločica, paknova, kočionih diskova, kočionih cilindara, sajle ručne…)
  • veliki servis (zamena svih kaiševa, španera i vodene pume) na određen broj pređenih km (prva zamena od 90.000-120.000km, druga 60.000-90 000km, u zavisnosti od modela automobila i preporuke proizvođača)
  • Čišćenje dizni, klapne, AGR ventila (čest uzrok loših performansi, slabije vuče, problema sa paljenjem, a najčešće posledica lošeg kvaliteta goriva na našem tržištu)
  • Zamena seta kvačila (lamele, korpe i druck lagera). Interval zamene najčešće zavisi od samog vozača i individualnog načina vožnje.
  • Takođe radimo sve popravke vezane za motor i menjač.

Savremena, kompijuterska  autodijagnostika je neizostavna u pronalaženju kvarova i grešaka u elektronskim sistemima, ali je njihovo odklanjanje posao našeg osoblja. Posebno smo ponosni na veliki broj rešenih “slučajeva” nestandardnih kvarova, kada smo na delu pokazali spoj iskustva, znanja i moderne tehnologije.